måndag 25 mars 2013

Idolkväll

Från min uppväxt finns det två artister som gått varma hemma: Robert Broberg och Niklas Strömstedt!

Igår hade jag sån himla tur att jag befann mig i samma stad som den sistnämnda + Sissela Kyles man. HAH! Inte ofta man får chansen att skriva så - ofta refererar man snarare till en kvinna som någons fru/flickvän!
De hade iaf en föreställning som jag tror hette Strömstedt och Freud.
Niklas låtar blandade med lite psykologiska reflektioner både kring honom men också kring livet i allmänhet.

Jag är en riktig "sucker" för kloka ord och psykologiska resonemang, min favorit var när "Freud" totaldissade det så kallade livspusslet, och snarare jämförde livet med ett alfapet där man lägger bäst man kan efter de brickorna man får, och i samspel med de övriga spelarnas brickor!

Samt skrattade rått åt Mindfulness, men som faktiskt är ganska bra för det innebär att huvudet är på samma plats som kroppen. Kan vara en fördel då och då!

Hejdåå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar