torsdag 13 december 2012

Jag har en överkropp

You dont know what you've got until its gone.

I morse var min "skutta upp ur sängen"-fjäder trasig. Den finns alltid där, varje morgon, och får mig ur sängen 05.02 utan större problem.
Jag kom visserligen upp, men det var trögt!

Kl 06.30 var jag på gymmet, redo för veckans första överkroppspass:
  • 10 x 10 bänkpress 
  • supersetat med 10x10 chins/latsdrag
  • 3 set bicepscurl
  • supersetat med triceps pushdown
Idag var planen att göra chins hardcorestyle eftersom jag tyyyyyp lyckades svinga mig upp (och ha sönder Cams duogrips) i ett par chins i söndags!

Det här är inte jag. Om någon trodde det. Jag är brunett... HAHA!
Tror jag fick pump i latsmusklerna för första gången, och hela armarna..
Dessa högreps är ej att leka med! Fick även tips av en dude på gymmet, att spänna ner bröstet när jag gör bänkpress. Han körde mellan mig, slängde på 25 kg på varje sida i bänken.. Alltså 32,5 + 50 kg!! SICK!

Alltså.. Jag dog isch. Får köra på 20 kg nästa vecka om jag inte får fuska med tekniken mer! #gymfail

En kul grej är att jag ser (med mitt kritiska öga) att det på denna relativt korta tid som jag kört detta upplägg haft relativt bra utveckling! (kan även ha något att göra med att jag bytt B&J mot fluff ;) ).

Jag är inte så himla noga med maten, eller.. Det där var väl lite att ljuga. Men jag väger inte, räknar inte och försöker att inte dampa ur om jag äter något som inte står på "Paleo-listan".
Men jämfört med gemene man (som inte läser bloggar likt denna) är jag nog extremt petig. Höhö.
Himla skönt, tror jag börjar närma mig någonting som känns som balans?


Har tagit bilder och mått för några veckor sedan, ska bli spännande att se om x veckor vad som skett - och om spegelbilden ljuger eller ej?

Tjoooobreeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar