torsdag 20 december 2012

Funderingar i farten

Hej hej!
Inte så ofta jag har tid att sitta ner och skriva just nu, mestadels för att jag inte har något Internet hemma och det är ofta där som tankecellerna börjar dela på sig...

Men..


Kan bli så himla frustrerad på mig själv när jag märker att jag återigen håller på att värdera allt efter "bra" eller "dåligt". Pratade med Cam om det häromdagen.
WTF spelar roll att du käkade en tunnbrödsrulle - det är inte som att man gått in på en skola med automatgevär även om det nästan känns så!
Måste man sortera in allt, inkl sigsjälv, under olika kategorier och graderingar? h e l a t i d e n

bra/dåligt/fel/rätt/dumt/bra/onödigt/perfekt/vältränad/otränad/lat/hurtig

Mycket trevligare:
Om jag äter choklad - gott.
Om jag tränar - kul.
Om jag sover bort en hel kväll - skönt.
Och inte så himla mycket mer med det! Istället för detta eviga dömandet.


Hela samhället håller på att bli hysteriskt kring detta med hälsa och skönhet (läs: utseende). Nu kanske jag tidvis lever i en bubbla där hetsen är extra stor men någonstans känns det som att det också kan spåra ut och bli för mycket! Återigen denna kroppsfixering och hets att bli "perfekt".

Jag tycker att man ska ta hand om sig själv och sin kropp efter bästa förmåga. Alla borde få de förutsättningar och den kunskap som behövs för att fatta beslut som gynnar den egna hälsan.

Men det är sån sjuk utseendehets att jag vill KRÄKAS ibland. Och då menar jag inte stoppa fingrarna i halsen och kräkas utan snarare bara skrika och slänga saker omkring mig!

Haha så himla kul, jag googlade på "crazy throwing" och får upp denna bild... "Fans go crazy throwing their phones at JB". Klockrent! Inte att slänga telefonen på honom då, utan att jag fick en anledning att ha Bieber i min blogg ÄNNU en gång! MOAHAHA!


DET ÄR INTE HUR DU SER UT SOM SPELAR ROLL! Det är vem DU ÄR!
Och det finns inget recept på hur DU ska vara, DU ska vara på ett sätt som gör att DU mår bra (utan att skada din omgivning förstås)!

Sträva mot mål för att du vill, för att du mår bra av att ta dig dit och för att du vill bli bättre - för din skull!


Vad tänker ni om detta? Vart ska man dra gränsen och hur vet man att man gör någonting av rätt orsaker?

2 kommentarer: