tisdag 16 oktober 2012

It's f-ing tuesday



If you walk away and no one follows, keep walking


Landade hemma i sängen 23.30 igår, märks att det är mycket på gång nu för jag drömde jättemycket skumma drömmar. Okej jag vet att ni vill höra #kaninteståemotenhärligdrömsession

Jag och ett antal av mina vänner från högstadiet, gymnasiet och Fitnessguru-gänget (skulle bli så mycket roligare om jag kunde name-droppa men så jobbar jag ej) ska ta ett gruppfoto. Oklart varför. Jag är självutnämnd projektledare (kontrollbehov :D) och just nu försöker samtliga i gruppen få sina olika idéer genomförda, samtidigt = kaos.
De som är långa vill inte sitta ner och de som är korta vill stå på ställen där de inte syns. Så kommer jag på en (tycker jag) strålande idé - vi ska såklart stå på två rader och ha en liggandes i främsta radens armar! Men typ alla vill stå längst fram och de som är små och svaga klämmer in sig och så hivar vi upp en bjässe som faller i golvet och slår i huvudet hårt som f-n.
Näe, det här behöver uppenbarligen styras upp och jag börjar instruera och peka hur folk ska stå för att det ska bli fotografiskt snyggt (HAHA).
Plötsligt så börjar det pratas och mumlas i folksamligen och jag blir överröstad och skitarg. Så jag går ner till källan till mumlet vilket tydligen är min chef, och ber henne att vänta med hennes uppenbarligen mycket viktiga samtal till sen. Hon säger att de pratar ju så tyst, men jag försöker förklara att mumlet sprider sig.

Kändes som en befrielse när larmet ringde kl 06 - MORGONJOGG!
Nu är jag uppe i 8 + 7 minuter, känner hur maran närmar sig med stormsteg (not). Fast jag har ju inte som mål att springa något Maraton så det är luuugnt!

Min sista dag på v-ås-jobbet idag, blir en vecka fullproppad med tårta och sånt, blir så när man ska säga hej på 3 ställen. Möms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar